Zhone 2427FG500EG300 

1. Tarkista, että kuitupäätelaitteen virta on päällä. Palaako virtavalo (Power/PWR)? Mikäli ei, tarkista että virtajohto varmasti on kytketty kuitupäätelaitteeseen ja toimivaan pistorasiaan. Jos kuitupäätelaite on oikein kytketty, mutta virtavalo ei pala, on adapteri tai kuitupäätelaite luultavasti vaihdettava. Ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen.

2. Käynnistä kuitupäätelaite uudestaan ottamalla töpseli/adapteri pois pistorasiasta noin viideksi sekunniksi. Kytke virta takaisin päälle ja odota, kunnes kuitupäätelaite käynnistyy. Tarkista yhteyden toimivuus.

3. Onko Power/PWR- tai Internet-valo punainen? Ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen.

4. Eikö WAN-/GPON-valo pala, tai vilkkuuko se? Ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen.

Kuitukaista:

5. Palaako Ethernet-valo? Mikäli ei, tarkista päätelaitteen LAN-portin ja tietokoneen verkkokortin välinen kytkentä. Kokeile vaihtaa kuitupäätelaitteen ja tietokoneen välillä oleva(t) kaapeli(t). Jos sinulla on Ethernet-sisäverkko ja tietokone on kytkettynä siihen, kokeile kytkeä tietokone suoraan kuitupäätelaitteeseen lyhyellä Ethernet-kaapelilla varmistaaksesi ettei ongelma ole sisäverkossa.

6. Jos käytät langatonta yhteyttä kuitupäätelaitteen ja tietokoneen välillä, tarkista:

  • että päätelaitteesi nimi (SSID, on merkittynä kuitupäätelaitteeseen) on tietokoneesi löytämien langattomien verkkojen joukossa ja olet kytkettynä kyseiseen verkkoon. Mikäli tietokone ei löydä langattomia verkkoja, tarkista että kuituterminaalin WLAN-toiminto ja tietokoneen WLAN-vastaanotin ovat päälle kytkettynä.
  • että WPA-avain (salasana) on oikein kirjoitettu, huomioi että salasana on kirjoitettava täsmälleen samoin kuin kuituterminaalin päällä.
  • langattoman signaalin vahvuus, yritä minimoida etäisyys ja mahdolliset esteet kuitupäätelaitteen ja tietokoneen välillä.
  • Kuitupäätelaitteen WLAN tomintoja voi tarvittaessa muuttaa osoitteessa http://192.168.1.1.
  • Lisää WLAN:sta täällä.

Laajakaistapuhelin:

7. Valintaääntä ei kuulu? Kokeile kytkeä puhelin suoraan kuitupäätelaitteen puhelinporttiin (ks. kuvat). Jos valintaääntä ei kuulu vieläkään, ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen.

Kaapeli-tv:

8. Ei kuvaa televisiossa? Jos käytössäsi on ulkoinen vastaanotin (digiboksi), tarkista kytkennät television ja digiboksin välillä (tavallisesti HDMI- tai SCART-kaapeli).

9. Tarkista kuituterminaalin RF-ulostulon (ks. kuvat) ja vastaanottimen (digiboksi tai tv) välinen antennikaapeli. Vaihda tarvittaessa vahingoittuneet kaapelit.

10. Jos signaali on kytketty talon sisäverkon kautta tarkista, että se pistoke johon televisio on kytkettynä, on kytketty kuituterminaaliin. Tarkista että antennikaapeli on kytketty tv-ulostuloon eikä radio-ulostuloon.

11. Kokeile toista pistoketta.

12. Joissain tapauksissa signaali voi olla liian vahva tai liian heikko, suosittelemme kuitupäätelaitteesta tulevan signaalin jakamista useampaan (1:4) pistokkeeseen.

13. Ole yhteydessä auktorisoituun tv-asentajaan.

Ongelmia TV-kortin tai maksukanavien kanssa? Lue ensin ohjeet täältä. Mikäli ongelma ei ratkea, ole yhteydessä asiakaspalveluumme tai jälleenmyyjäämme.

 DG201VG50DG301

1. Tarkista, että kuitupäätelaitteen virta on päällä. Palaako virtavalo? Mikäli ei, tarkista että virtajohto varmasti on kytketty päätelaitteeseen ja toimivaan pistorasiaan. Jos päätelaite on oikein kytketty, mutta virtavalo ei pala, on adapteri tai päätelaite luultavasti vaihdettava.

2. Käynnistä päätelaite uudestaan. Sammuta se ensin noin viideksi sekunniksi ottamalla töpseli/adapteri pois pistorasiasta. Kytke virta takaisin päälle ja odota, kunnes päätelaite käynnistyy. Tarkista yhteyden toimivuus.

3. Palaako DSL-valo? Tarkista että puhelinkaapeli on oikein kytketty DSL-porttiin ja asunnon telerasiaan. Kokeile tarvittaessa toista telerasiaa. Ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen jos DSL-valo ei vieläkään syty.

Kuitukaista:

4. Palaako Ethernet-valo? Mikäli ei, tarkista päätelaitteen LAN-portin (Internet1-Internet4, ks. kuva) ja tietokoneen/IPTV-vastaanottimen verkkokortin välinen kytkentä. Kokeile vaihtaa kuitupäätelaitteen ja tietokoneen/IPTV-vastaanottimen välillä oleva(t) kaapeli(t). Jos sinulla on Ethernet-sisäverkko ja tietokone/IPTV-vastaanotin on kytkettynä siihen, kokeile kytkeä laitteisto suoraan päätelaitteeseen lyhyellä Ethernet-kaapelilla. Kokeile päätelaitteen toista LAN-porttia ja mikäli mahdollista myös toista tietokonetta.

5. Jos käytät langatonta yhteyttä kuitupäätelaitteen ja tietokoneen välillä, tarkista:

  • että päätelaitteesi nimi (SSID) on tietokoneesi löytämien langattomien verkkojen joukossa ja olet kytkettynä kyseiseen verkkoon. Mikäli tietokone ei löydä langattomia verkkoja, tarkista että tietokoneen WLAN-vastaanotin on kytketty päälle ja toimii.
  • että WPA avain (salasana) on oikein kirjoitettu, huomioi että salasana on kirjoitettava täsmälleen samoin kuin se on ilmoitettu kuituterminaalissa.
  • langattoman signaalin vahvuus, yritä minimoida etäisyys ja mahdolliset esteet kuitupäätelaitteen ja tietokoneen välillä.
  • kokeile kytkeä kuitupäätelaite tietokoneeseen Ethernet-kaapelilla.
  • Lisää WLAN:sta täällä.

Kaapeli-tv

6. Ei kuvaa televisiossa? Jos käytössäsi on ulkoinen vastaanotin (digiboksi), tarkista kytkennät television ja digiboksin välillä (tavallisesti HDMI- tai SCART-kaapeli).

7. Tarkista asunnon antennipistokkeen ja vastaanottimen (digiboksi tai tv) välinen antennikaapeli. Vaihda tarvittaessa vahingoittuneet kaapelit.

8. Ole yhteydessä isännöitsijääsi.

9. Ongelmia TV-kortin tai maksukanavien kanssa? Lue ensin ohjeet täältä. Mikäli ongelma ei ratkea, ole yhteydessä asiakaspalveluumme tai jälleenmyyjäämme.

Laajakaistapuhelin

10. Valintaääntä ei kuulu? Palaako Tel-merkkivalo? Jollei, kokeile käynnistää päätelaite uudelleen. Ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen.

11. Jos Tel-merkkivalo palaa, kokeile kytkeä puhelinlaite suoraan päätelaitteen puhelinulostuloon (ks. kuva). Kokeile myös käynnistää päätelaite uudelleen. Ota yhteyttä Karjaan Puhelimeen, jollei valintaääntä vieläkään kuulu.