1. Käynnistä päätelaite uudelleen vetämällä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kuin kytket sen uudelleen. Odota sitten, että päätelaite käynnistyy kunnolla uudelleen, tähän menee normaalisti korkeintaan 5 minuuttia. Testaa liittymää.
2. Palaako DSL-valo? Jos ei, niin tarkista että puhelinkaapeli on oikein kytketty DSL-porttiin ja asunnon telerasiaan. Kokeile tarvittaessa toista telerasiaa.
3. Onko laitteesi kytketty päätelaitteeseen Ethernet-kaapelilla? Tarkista Ethernet-kaapelin kiinnitys sekä päätelaitteeseen että omaan laitteeseesi. Tarkista myös, että kaapeli on ehjä. Kokeile vaihtaa päätelaitteen ja laitteesi välillä oleva(t) kaapeli(t). Jos sinulla on Ethernet-sisäverkko ja laitteesi on kytkettynä siihen, kokeile kytkeä laite suoraan päätelaitteeseen varmistaaksesi, ettei ongelma ole sisäverkossa. Kokeile toista LAN-porttia kuitupäätelaitteessa ja, mikäli mahdollista, toista tietokonetta