1. Käynnistä päätelaite uudelleen vetämällä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kuin kytket sen uudelleen. Odota sitten, että päätelaite käynnistyy kunnolla uudelleen, tähän menee normaalisti korkeintaan 5 minuuttia. Testaa liittymää.

2. Tarkista, että päätelaiteen WLAN/WiFi valo palaa. Jos ei, niin aktivoi WLAN-toiminto.

3. Toimiiko WiFi jossain laitteessa mutta ei toisessa? Käynnistää uudelleen se laite, jossa WiFi ei toimi. Tietokoneen käynnistät uudelleen valitsemalla valikosta käynnistä uudestaan, tietokoneen sammuttaminen ja sitten käynnistäminen ei ole sama asia. Jos kyse on televisiosta, vedä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kuin kytket sen uudelleen. Tabletin ja puhelimen käynnistät tavallisesti uudelleen pitämällä nappia josta suljet näytön painettuna, kunnes laite kysyy haluatko sulkea vai käynnistää sen uudelleen. Valitse uudelleenkäynnistys.

4. Tarkista seuraavat asiat:

  • että yrität kytkeytyä oikeaan langattomaan verkkoon, ja olet antanut oikean salasanan. Langattoman verkon käyttäjätunnus ja salasana ovat merkittynä päätelaitteeseen, huomaa, että salasana on kirjoitettava täsmälleen samoin kuin päätelaitteessa.
  • jos laitteesi ei löydä lainkaan langattomia verkkoja, tarkista, että WLAN/WiFi on aktivoitu.
  • että olet tarpeeksi lähellä päätelaitetta, yritä minimoida etäisyys ja mahdolliset esteet päätelaitteen ja laitteesi välillä. Voit lukea lisää WLAN:sta täällä.
  • päätelaitteen WLAN toimintoja voi tarvittaessa muuttaa osoitteessa http://192.168.1.1 (suosittelemme tätä tehtäväksi vain jos tiedät mitä teet)