1. Käynnistä kuitupäätelaite uudelleen vetämällä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kuin kytket sen uudelleen. Odota sitten, että kuitupäätelaite käynnistyy kunnolla uudelleen, tähän menee normaalisti korkeintaan 5 minuuttia. Testaa liittymää.
2. Ongelma saattaa olla kuitupäätelaitteen virtalähteessä. Hae uusi virtalähde (sähköjohto) kokeiltavaksi asiakaspalvelustamme tai jälleenmyyjiltämme, Hangossa EKM Serviceltä).
3. Onko laitteesi kytketty kuitupäätelaitteeseen Ethernet-kaapelilla? Tarkista Ethernet-kaapelin kiinnitys sekä kuitupäätelaitteeseen että omaan laitteeseesi. Tarkista myös, että kaapeli on ehjä. Kokeile vaihtaa kuitupäätelaitteen ja laitteesi välillä oleva(t) kaapeli(t). Jos sinulla on Ethernet-sisäverkko ja laitteesi on kytkettynä siihen, kokeile kytkeä laite suoraan kuitupäätelaitteeseen varmistaaksesi, ettei ongelma ole sisäverkossa. Kokeile toista LAN-porttia kuitupäätelaitteessa ja, mikäli mahdollista, toista tietokonetta.