• Gäller ändringen mig, även om jag inte har något tv-kort eller betalkanaler?
    Ja, signaländringen gäller alla våra kabel-tv-kunder, även dem som endast ser på baskanaler.

  • Måste man byta tv-kort? 
    Nej, tv-kortet fungerar som förr. Även länkningsinfo som är sparad i vårt system består. 

  • Måste man söka kanalerna på nytt?
    Ja, det måste man. Om din tv-apparat inte söker kanalerna automatiskt, rekommenderar vi att göra en kanalsökning enligt apparatens bruksanvisning, och vid behov en fabriksåterställning.

  • Kan jag få hjälp med kanalsökningen? 
    Du kan komma med din digibox till vår kundbetjäningspunkt
    , eller beställa hem en montör.

  • Jag är inte hemma 29.10. Måste kanalsökningen göras då? 
    Du kan göra kanalsökningen 29.10.2019 eller vilken dag som helst efter det. 

  • Vad händer med mina C More och Viasat -kanalpaketsbeställningar?
    Alla C Mores och Viasats kanalpaket fortsätter som normalt, med samma pris och samma innehåll som förr. Viasat-kanalerna hittas även i fortsättningen på samma kanalplatser som förr, men en del C More-kanaler får en ny kanalplats. Nya kanaler är C More Hits HD (401) och Series HD (402). 

  • När kan jag beställa nya kanalpaket? 
    Från och med 18.9 kan nya kanalpaket beställas genom att kontakta kundtjänsten. Observera att de nya kanalerna syns först efter signaländringen, dvs. 29.10.

  • Måste jag betala som vanligt om mina kanaler inte syns den 29.10?
    De nya kanalerna ska komma fram under dagens lopp, så länge din mottagare är på under en tillräckligt lång tid (flera timmar). Faktureringen för de gamla kanalpaketen avslutas 28.10 och faktureringen för de nya kanalpaketen börjar 1.11, så under några dagar betalar du ingenting för dina kanaler.

  • Vilka kanaler kan jag välja till mitt nya MIX-paket?
    Det nya kanalutbudet för MIX-paketen finns här och du kan på samma gång meddela oss vilka kanaler du vill ha. Du kan även ta en titt på kanalbroschyren och prislistan. 

  • Kan jag välja nya MIX-kanaler på förhand?
    Du kan välja nya kanaler på förhand genom att fylla i blanketten längst ner på denna sida. I självbetjäningsportalen kan du välja nya kanaler från och med 1.11.

  • Jag vet inte om jag gillar det nya kanalpaketet, är det svårt att ändra på min beställning? 
    Minimibeställningstiden för ett kanalpaket är bara en månad, så du kan bekanta dig med vårt nya utbud utan att binda dig för längre perioder.  

  • Har ni några aktuella kampanjer?
    Kampanjerna hittar du här

Om det är någonting du funderar på i detta skede, rekommenderar vi dig att kontakta oss. Kontaktuppgifter finns här.