• Privatkunder
  • Företag
  • Husbolag
  • Om oss

Välj ditt språk

  • SV
  • FI
  • EN

Karis Telefon

  • Hantera tjänster
  • Privatkunder
    • Beställ eller anmäl intresse
    • FiberområdenÖppna
      • Områden
      • Fiber till Kyrkslätt
      • Fiber till Sjundeå
      • Fiber till Ingå
      • Fiber till Raseborg
      • Fiber till Hangö
      • Projekt
      • Stödprojekt i Kyrkslätt
      • Stödprojekt i Sjundeå
      • Stödprojekt i Ingå
    • Internet hemÖppna
      • Till egnahemshus
      • Internet
      • Kabel-tv
      • Wifi-tjänst
      • Dataskydd
      • Anvisningar och manualer
      • Till bostad i husbolag
      • Internet
      • Husbolagets kabel-tv
      • Wifi-tjänst
      • Dataskydd
      • Anvisningar och manualer
    • TVÖppna
      • Kabel-tv
      • Kabel-tv
      • Tv-kort och kortkanaler
      • Betalkanaler
      • Ta i bruk betalkanaler
      • Kanalsökning
      • KTV Premium
      • IPTV
      • IPTV
      • Betalkanaler
      • Beställ IPTV
      • Övrigt
      • Viaplay -streamingtjänst
      • MTV Katsomo+ -streamingtjänst
      • Frågor och svar
    • AktuelltÖppna
      • Senaste nytt
      • Nyheter
      • Erbjudanden
      • Blogg
      • Intervjuer
      • Kundupplevelser
      • Tekniska nyheter
      • Driftsmeddelanden
    • KontaktÖppna
      • Kundtjänst
      • Fakturering
      • Felanmälan
      • Företagstjänst
      • Återförsäljare
      • FAQ
  • Företag
    • Företagsinternet
    • Datasäkerhet
    • Telefoni
    • FAQ
    • Nyheter
    • Kontakt
  • Husbolag
    • Tjänster för bolaget
    • För byggaren
    • För invånaren
    • FAQ
    • Kontaktuppgifter
  • Hantera tjänster
  • Mera
Stäng
  Stäng
  • Anvisningar och manualerÖppna
    • E-post
    • Wi-Fi/WLAN
  • Tekniska felsituationerÖppna
    • Driftsmeddelanden
    • Serviceavbrott
    • Felsökning
  • PrislistorÖppna
    • Konsumenter
  • AvtalsvillkorÖppna
    • Konsumenter
    • Företag
  • Annat Öppna
    • Finland behöver fiber
    • Operatörer
    • Cookies på hemsidan
  • Sök

Välj ditt språk

  • På Svenska
  • Suomeksi
  • In English
  • PrivatkunderÖppna
    • Beställ eller anmäl intresse
    • FiberområdenÖppna
      • Områden
      • Fiber till Kyrkslätt
      • Fiber till Sjundeå
      • Fiber till Ingå
      • Fiber till Raseborg
      • Fiber till Hangö
      • Projekt
      • Stödprojekt i Kyrkslätt
      • Stödprojekt i Sjundeå
      • Stödprojekt i Ingå
    • Internet hemÖppna
      • Till egnahemshus
      • Internet
      • Kabel-tv
      • Wifi-tjänst
      • Dataskydd
      • Anvisningar och manualerÖppna
        • Bygg och installation
        • Bygganvisningar
        • Heminstallation
        • Standardinstallation och förhandsutredning
        • Ibruktagningsguide
        • Utrustning
        • Frågor och svar
      • Till bostad i husbolag
      • Internet
      • Husbolagets kabel-tv
      • Wifi-tjänst
      • Dataskydd
      • Anvisningar och manualerÖppna
        • Ibruktagningsguide: Fiberbredband
        • Ibruktagningsguide: Bolagsbredband
        • Utrustning
        • Frågor och svar
    • TVÖppna
      • Kabel-tv
      • Kabel-tv
      • Tv-kort och kortkanaler
      • Betalkanaler
      • Ta i bruk betalkanaler
      • Kanalsökning
      • KTV Premium
      • IPTV
      • IPTV
      • Betalkanaler
      • Beställ IPTV
      • Övrigt
      • Viaplay -streamingtjänst
      • MTV Katsomo+ -streamingtjänst
      • Frågor och svar
    • AktuelltÖppna
      • Senaste nytt
      • Nyheter
      • Erbjudanden
      • Blogg
      • Intervjuer
      • Kundupplevelser
      • Tekniska nyheter
      • Driftsmeddelanden
    • KontaktÖppna
      • Kundtjänst
      • Fakturering
      • FelanmälanÖppna
        • Egnahemshus
        • Husbolag
        • Tilläggstjänster
      • Företagstjänst
      • Återförsäljare
      • FAQ
  • FöretagÖppna
    • Företagsinternet
    • Datasäkerhet
    • Telefoni
    • FAQ
    • Nyheter
    • Kontakt
  • HusbolagÖppna
    • Tjänster för bolaget
    • För byggaren
    • För invånaren
    • FAQ
    • Kontaktuppgifter

Alla kanaler fattas, också de finska baskanalerna

1. Starta om fiberterminalen genom att dra ut strömadaptern från eluttaget och håll den ute i en minut. Koppla fast strömadaptern på nytt och vänta tills fiberterminalen startat upp, normalt max. fem minuter. Kontrollera kanalerna.

2. Starta om din tv genom att dra ut televisionens strömadapter från eluttaget och hålla den ute i en minut innan du kopplar fast den igen. Kontrollera kanalerna.

3. Kontrollera antennkabeln sitter ordentligt fast i tv:n och antennuttaget i väggen eller fiberterminalens RF-utgång. Kolla också att kabeln är hel, testa vid behov med en annan antennkabel.

4. Gör ny kanalsökning och återställ vid behov televisionens fabriksinställningar. Fabriksåterställning kan behöva göras 2-3 gånger.

5. Kontrollera att televisionen har senaste mjukvarouppdatering.

6. Om signalen är kopplad via husets internnät kan du testa ett annat antennuttag och sedan vid behov koppla televisionen direkt till fiberterminalens RF-uttag för att kontrollera problemet inte är i antennuttaget eller husets interna antennät eller splittern.

7. Om tv:n är kopplad direkt till fiberterminalens RF-uttag kan signalen vara för stark. Vi rekommenderar att signalen från fiberterminalen fördelas till flera (1:4) vägguttag eller att den 10db dämpare används. Kontakta vid behov kundtjänsten för en dämpare.

Någon eller alla betalkanaler fattas men baskanalerna syns

1. Starta om din tv genom att dra ut televisionens strömadapter från eluttaget och hålla den ute i en minut innan du kopplar fast den igen. Kontrollera kanalerna.

2. Fattas kanalplatsen helt? Gör ny kanalsökning och återställ vid behov televisionens fabriksinställningar. Fabriksåterställning kan behöva göras 2-3 gånger.

3. Kanalplatsen finns men ingen bild syns, rutan är mörk eller det står kanalen är kodad. Välj någon av de kanaler du beställt och låt tv:n vara på i minst ett par timmar, eller tills bilden kommer fram.

4. Det står kortfel i tv:n. Troligtvis är kortet eller CI+ modulen/kortläsaren insqatt fel väg i tv:n, sväng på det och prova på nytt tills texten om kortfel försvinner. Se punkt 3.

5. Började problemet efter att du skaffade en ny tv och/eller CI+ modul/kortläsare? Har du meddelat din CI+ modul/kortläsares länkningskod? Kontakta vår kundtjänst eller någon av våra återförsäljare för att kontrollera koden finns insatt och är korrekt. 

Bilden pixlar/hackar

1. Starta om din tv genom att dra ut televisionens strömadapter från eluttaget och hålla den ute i en minut innan du kopplar fast den igen. Kontrollera kanalerna.

2. Starta om fiberterminalen genom att dra ut strömadaptern från eluttaget och håll den ute i en minut. Koppla fast strömadaptern på nytt och vänta tills fiberterminalen startat upp, normalt max. fem minuter. Kontrollera kanalerna.

3. Kontrollera antennkabeln sitter ordentligt fast i tv:n och antennuttaget i väggen eller fiberterminalens RF-utgång.

4. Prova med en ny antennkabel. Även om antennkabeln ser hel ut kan den vara skadad eller sliten och orsaka problem med signalen och pixling.

5. Gör ny kanalsökning och återställ vid behov televisionens fabriksinställningar. Fabriksåterställning kan behöva göras 2-3 gånger.

6. Om tv:n är kopplad direkt till fiberterminalens RF-uttag kan signalen vara för stark. Vi rekommenderar att signalen från fiberterminalen fördelas till flera (1:4) vägguttag eller att den 10db dämpare används. Kontakta vid behov kundtjänsten för en dämpare.

Problem med EPG eller textning

1. Om EPG inte syns på någon kanal, öppna kanalen i fråga. EPG laddas inte nödvändigtvis automatiskt för alla kanaler.

2. Textning som fattas är vanligen ett problem i tv:ns inställningar, kontrollera din tv:s manual.


Karis Telefon Ab © All rights reserved
Fo-nummer: 0202975-5

STANDING WHITE 1080x952 SV

Karis
Dalgatan 7

019 278 480
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Kontaktuppgifter

Dataskyddsbeskrivningar

Facebook Instagram Youtube LinkedIn